04 de juliol 2008

Criden

Al carrer, la gent crida. Si, criden, ja s’ho poden creure. Hi ha dos adolescents recolzats en una moto, que gemeguen i s’empenyen i s’arrosseguen per terra quan passen noies, a la cantonada de l’institut, i quan les noies ja han passat es miren en silenci. Queda com un pòsit. Mastego el panet però tinc un forat al mig del pit. Això no m’ho prendran pas, penso, i és gran, de la mida d’un tractor. Treballo en una biblioteca. Em passo hores provant de mantenir el silenci, però de vegades ni tan sols aconsegueixo trobar-lo. La gent crida. Camino hieràtic, duc llibres a les mans, passo pel mig dels que llegeixen asseguts; sento els seus sospirs que s’arrosseguen, enmig de les lleixes farcides de llibres. Camino pel carrer. Quedo amb un conegut en un bar. S’hi està bé, tal i com m’ha advertit. Bevem i xerrem -jo xarrupo, ell parla: de diners que estan apuntats però que no hi són, de banquers porucs, d’empreses que sembla que guanyen però van perdent, de gent que compra allò que no pot comprar i que no pot vendre el que encara no és seu. S’acosten noies, gent coneguda. La gent crida. Fugim –ja poden riure, vostès farien igual-, però no serveix de gran cosa. La gent crida i, a més, persevera, la voluntat els domina; ens troben. Hi ha un tiu que canta, avui. M’hi acosto però hi ha massa gent (que crida), així que dono la volta fins que arribo al darrere de la tarima. Bec i escolto. Al meu costat arriben un noi i una noia. A ella la conec, i sé, xafarder com m’he tornat, que està interessada en un noi que no és el que va amb ella avui. El cantant para un moment i fa una broma, fa riure la gent i els fa entonar (¡Todos juntos!: Este chico no te conviene, no te conviene, no, no, no). La gent s’ho passa bé, crida. Torno amb el conegut. Bevem més. Encara xerrem, cada vegada menys. La nit s’escola així, com un sospir. Però la gent crida, és fatal i no hi poden fer res. S’acaba la nit, tan si vols com si no. Acabo la meva nit escridassat –no massa, la veritat, però ara també he cridat jo, què collons!- per una persona que l’únic que vol es poder tocar els altres com i quan li vingui de gust i que ningú no li retregui, per l’amor de déu. Vaig tirant cap a casa. Camino pel carrer. La gent crida.

17 comentaris:

Anònim ha dit...

Cregui'm: fa una setmana que intento passar a paper (pas previ per penjar-lo al blog) un escrit sobre l'incessant i maleïda cridòria. I no puc per culpa dels crits i les músiques no volgudes. I em dirà: - Tanqui's a ca seu, home de déu, i ja veurà com se'n surt!. Ja ho he provat però les obres del tren que havien de començar el 2003 (Álvarez Cascos dixit) han començat aquesta setmana i hi treballen nit i dia.

Ai! Com m'agradaria sordejar, de vegades.

(Escolti'm, el seu conegut em sona.)

Anònim ha dit...

(Volia dir la incessant. Ja m'enten.)

Anònim ha dit...

Desde luego, Kaskus, cómo se nota que trabaja usté en una biblioteca.
Le molesta a usté el ruido que hay por la calle y, precisamente, la ciudad donde usté vive (o séase, Girona) puede ser la más silenciosa de España. Yo ahora vivo en La Rioja. Aquí sí que grita la gente. Y además hay fiestas cada dos meses, por si acaso no se ha gritado lo suficiente.

David ha dit...

Amic Kasku, sap que he trobat a faltar en aquest post? El v�deo "Enjoy the silence" de Depeche Mode. Donat que �s un fervent admirador de Dave Gahan (i tamb� d'un altre bandarra com l'Iggy Pop)hi venia que ni pintat. L'himne de les biblioteques. El proposo com la can� que cal posar, al menys un cop per setmana, en el quart d'hora final abans de tancar la biblioteca.

Female ha dit...

Ai, sí, quin poc control del que emergeix de l'aparell fonètic tot sembrant el pànic per on passen que tenen els summament -i en augment- malvats, impius i indignes de tracte humà.
Potser la única sol.lució que ens queda es tornar-nos uns anacoretes però veig pas que hi anem gaire encaminats.

Al ha dit...

Visc a 4Km de qualsevol nucli urbà. En una casa aïllada envoltada de: pins, roures, alzines, suros i camps abandonats.
Deu fer cosa de tres anys es va vendre una finca veïna. El nou propietari, més espanyol que les olives farcides, s'ha instal.lat altaveus per tota la finca. Li agrada Radio-teletaxi, però a mi no.
La qüestió és que cada dia al matí (a les 7 AM, cap de setmana inclós) ens desperta l'oferta de "Jamones Juani, de l'Hospitalet)

Ara, hem de cridar a dins de casa per entendrens...Ja ens hi hem acostumat.

Kasku ha dit...

Bohemi: no remeni el passat, per l’amor de déu: del que nosaltres (Albares + Kasku) vàrem dir en el passat (2003) ja no se’n recordava ningú. Ai senyor.

César: estoy pensando en pedir un traslado y colocarme de bibliotecario en la Rioja. Así al menos podría darme el gusto de pegarles cuatro gritos a los usuarios (los usuarios son el enemigo, créame: auténticos vietcongs).

David: ‘Enjoy the silence’ és una cançoneta ben bonica però (com vostè mateix ens va ensenyar un memorable dia) per a fer fora els usuaris que s’atrinxeren, no hi ha res com això: http://es.youtube.com/watch?v=7w5CVCQq9HE

Female: em temo que la única solució és la venjança –sonora-: grrrr!!!

Al: una situació ben fotuda la que ens explica. En tot cas, pel que fa a la qüestió alimentària li suggereixo passar-se a la competència: http://bp0.blogger.com/__-zhHfWdLoY/R8X2rDjxQlI/AAAAAAAAAA4/zE4cmSNYfiY/s1600-h/kasku.jpg

Jesús M. Tibau ha dit...

A mi també em molesta que la gent cridi massa, sobretot en llocs concrets, per exemple quan vas en tren i els que seuen davant o darrera aixequen massa la veu

Anònim ha dit...

tic-tac-tic-tac-tic-tac
silenci-soroll-silenci-soroll-silenci.....

el silenci i el soroll son dos cares de la mateixa moneda, un no existeix sense l'altre... la qüestió difícil es: poder triar de instal.larse a la cara que t'abelleix en cada moment. I ja se sap, a la vida, no sempre et deixen triar.

Kasku ha dit...

Jesús: benvingut. I també tenim els que, en qualsevol lloc públic, se't posen al costat parlant -a tota òstia- pel mòbil, i així t'involucren en una conversa que no vols -ni hauries- de sentir.
Joanadark: la seva visita és un honor. I no, no ens deixen triar. Suposo que per això tanta gent s'ha acostumat a anar pel carrer amb auriculars: almenys es pot escollir el que s'escolta.

Anònim ha dit...

Gracies, Kasku, l'honor és meu per la vostra essencial benvinguda.

Anònim ha dit...

Kaskus:
A ver si curramos más, que estamos a mediados de julio y el texto este de los gritos lleva aquí una eternidad.

Anònim ha dit...

Ai el fuet de'n Cesar! -Ave Caesar!- té un cert encant no trobeu? Crec que vos aprecia.
Em fa pensar amb una meva amiga recentment acomiadada l'Ana di Mayo, que estimava a fuetades. I a qui torno a fer una sentida abraçada.
-Ja em sap greu senyor Kasku, potser és abusar de la vostra hospitalitat això? us demano excuses per si de cas-

Anònim ha dit...

Nada de excusas. ¡Que curre!

Anònim ha dit...

Jo m'enrecordo aquells temps en què a l'oficina de la Caixa del poble hi havia guàrdies civils amb metralleta. Allà podies arribar a sentir l'aleteig de les mosques, com el Petit Saltamarges de la sèrie Kung-Fu. Res, que aquí fa falta mà dura! I MOLTA!! Com hauràs comprovat querid Kasku, entre d'altres coses em dedico a fer versions autoritàries del la icona de silenci per a biblioteques. Ben aviat la versió pàtria.

Joanadark, ets tu qui escriu les lletres de les cançons de Xarop de Pal?

"tic-tac-tic-tac-tic-tac
silenci-soroll-silenci-soroll-silenci.....

el silenci i el soroll
son dos cares de la mateixa moneda,
un no existeix sense l'altre...

tic-tac-tic-tac-tic-tac
silenci-soroll-silenci-soroll-silenci....."

Kasku ha dit...

Albert: jove, li he de dir que em preocupa la deriva que -estic -veient- agafen alguns dels seus pensaments. Paral·lelament, he de confessar que la qüestió no m'impedrià dormir: ja ens afaitem.

Anònim ha dit...

Abuel Kasku, i li dic abuel amb tots els meus respectes, la deriva deu ser la nacionalista. I, per tots els sants!, no vull que s'amoïni, ans al contrari, vull que vostè dormi com un nen, caram! Ens afaitem el que faci falta i més amb aquestes calors.

Publica un comentari a l'entrada